תעמולה, טיזרים וספינים; סודות ראשי הת"תים נחשפים

    כשבוע לפני פורים ולאחר שכל תלמידי הישיבה כבר נרתמו למשימה, אנחנו מחלקים את הקבוצות לפי אזורים, כשכל קבוצה אחראית על אזור אחר בימים לפני פורים, ובפורים עצמו, אבל פורים עצמו מוקדש בעיקר ל'כתובות' של אנשים שנותנים סכומים יפים
    ארי וידר No Comments on תעמולה, טיזרים וספינים; סודות ראשי הת"תים נחשפים

    התרמות בני הישיבות הפכו לחלק משגרת החג • אז בזמן שאתם שותים לשוכרה או מתכוננים לסעודת הפורים, תפסנו לשיחה את אחד מראשי ה'ת"ת' בישיבה חסידית מוכרת • מה הם סודות המקצוע ומה נחשב להצלחה?

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    כשבוע לפני פורים ולאחר שכל תלמידי הישיבה כבר נרתמו למשימה, אנחנו מחלקים את הקבוצות לפי אזורים, כשכל קבוצה אחראית על אזור אחר בימים לפני פורים, ובפורים עצמו, אבל פורים עצמו מוקדש בעיקר ל'כתובות' של אנשים שנותנים סכומים יפים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיליוני דולרים עוברים מיד ליד בחג הפורים כשעם ישראל מתבקש ומעניק. אולם, אם צריך להצביע על התופעה הבולטת במיוחד בחג הפורים, הרי אלו הם בני הישיבות המתרימים עבור קופות הישיבה או 'עזר הנישואין' שמעניק להם הלוואות לחתונה.

    זמן רב לפני פורים, עמלים טובי המוחות בישיבות השונות על ארגון מסע גיוס הכספים של פורים, אשר שיאו כמובן ביום הפורים עצמו, אז הם סובבים בין הבתים ואוספים סכומי ענק לטובת קופת הצדקה.

    למרות שלא קל היה לתפוס את אנשי ה"עזר נישואין" של הישיבות בימים אלו, הצלחנו בכל זאת לתפוס את אחד מראשי הקופה באחת מהישיבות החסידיות המוכרות בירושלים. בשעות אלו עמלים הוא ותלמידיו על גיוס הכספים בבני ברק ובשאר ערי הארץ, כשהשיא כמובן יהיה ביום הפורים בירושלים.

    ביקשנו לשמוע על ההכנות. "כחודש ימים לפני פורים אנחנו כבר עמלים על מבצע העזר", מסביר לנו מ', אחד מראשי הארגונים. "ראשית אנחנו מתחילים בתעמולה בתוככי הישיבה. מפרסמים טיזרים ומגרים את סקרנותם של תלמידי הישיבה לכותרת המבצע השנה. נוהג שהשתרש בישיבות השונות בשנים האחרונות הוא הקלטת ג'ינגל באולפן מקצועי כשכל ארגון יש לו את השיר המיוחד שלו".

    "כשבוע לפני פורים", מספר מ'. "ולאחר שכל תלמידי הישיבה כבר נרתמו למשימה, אנחנו מחלקים את הקבוצות לפי אזורים, כשכל קבוצה אחראית על אזור אחר בימים לפני פורים, ובפורים עצמו, אבל פורים עצמו מוקדש בעיקר ל'כתובות' של אנשים שנותנים סכומים יפים".

    ואם תהיתם מה נחשב לסכום יפה, הרי שתואר זה מוענק רק לתורמים 400 ש"ח ומעלה, "מי שנחשב אצלנו כתובת, לא נעזוב את ביתו בלי לכל הפחות 400 ₪, יש כאלה כמובן שגם נותנים 1000 או אלפיים שקל, כל אחד והזיקה שלו לישיבה הספציפית או לבחור ספציפי שכבש את ליבו".

    למרות הכ, לא קל להוציא מעמך ישראל תרומות כאשר המצב הכלכלי לא שפיר, בלשון המעטה. מה האמצעים בהם אתם עושים שימוש, תהינו. "אנחנו עולים לבית, קבוצה של חמש שש בחורים, מתחילים לשיר, יש מי שרוצה לשמוע דבר תורה, או רוצה להשמיע, ואחרי ריקוד שמח עם בעל הבית, אנחנו פונים ומבקשים את עזרתו. רוב האנשים כבר מכירים ויש להם סכומים קבועים, ואז אנחנו מנסים להעלות את הסכום".

    "השנה", כך מספר לנו ראש הארגון. "יש כמה ישיבות בירושלים שהחליטו שאין זה מוצדק לעבוד חודש שלם על הפרויקט מחשש לביטול תורה, ולכן התארגנו רק בשבוע של פורים, אבל אני מעריך שלא תהיה להם כזו הצלחה".

    כל בחור שמתרים זוכה, כאמור, בתקופת חתונתו להלוואה על סך אלפי דולרים אותה הוא מחזיר בסכומים קטנים במשך שנים ספורות. "הסוד הגדול ביותר", מגלה לנו איש שיחנו. "הוא לעשות 'מצב' בישיבה. כשכל הבחורים יתגייסו למשימה – היא ללא ספק תצליח".

    מה נחשב להצלחה? שאלנו, "כל אחד וההצלחה שלו, אבל בגדול כל קבוצה צריכה לחזור עם לפחות 10,000 ₪".



    0 תגובות